به گزارش مشرق، با وجود اینکه گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان ایران محسوب میشود و سهم زیادی از بازار خودرو کشور را به خود اختصاص داده است، اما بنا بر دلایل مختلف نظیر تحریمهای صنعت خودرو به پلتفرمهای پیشرفتهای برای تولید محصولات جدید دسترسی نداشته و طی سالهای گذشته محصولاتی چون دنا، پژو پارس و دنا پلاس را با تکیه بر پلتفرم خودروهایی چون پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ به عنوان محصول جدید تولید و به بازار عرضه کرده است.
در بین این سری از محصولات ایران خودرو دنا پلاس توانسته به دلیل ظاهر جذاب خود نگاه بسیاری از مشتریان را جلب کند و به یکی از محبوبترین محصولات این گروه خودروسازی تبدیل شود. ایران خودرو نیز برای افزایش نگاه مشتریان اخیرا از دنا پلاس یا دنا پلاس توربوشارژ پرده برداشت که از لحاظ ظاهری نسبت به مدل قبلی خود تفاوت زیادی ندارد، اما اکنون ایران خودرو باید بر اساس طراحی روز دنیای خودرو از لحاظ ظاهری این سدان محبوب خود را بهروز کند.
مشخصات دنا فیس لیفت
در همین راستا طراحان حوزه خودرو به شکل رندر دیجیتالی فیس لیفت جدیدی از دنا را طراحی کردند که از لحاظ ظاهری با تغییرات زیادی مواجه شده است. دنا IQ در این رندهای دیجیتالی به شکل کامل از لحاظ ظاهری بهروزه شده و در نمای جلو، جانبی و عقب آن شاهد تفاوتهای زیادی نسبت به نسخه فعلی هستیم.
طراحان برای دنا پلاس تغییرات ظاهری کاملا جدیدی را در نظر گرفتند و به همین دلیل در نمای جلو این سدان ایران خودرو اکنون یک جلوپنجره بزرگ و مشبک به چشم میخورد که استفاده از این جلوپنجره در محصولات روز دنیای خودرو مرسوم است. چراغهای جلوی اصلی نیز اکنون از جنس LED باریک بوده که در بالای سپرها جای گرفتهاند و یک نوار مشکی رنگ نیز آنها به یکدیگر متصل کرده است. در زیر هر چراغ نیز یک نوار دو تکه ویژه چراغ روز در نظر گرفته شده که نوار بالایی آن نیز مهشکنها تعبیه شدهاند.
رینگهای این خودرو نیز اکنون از نوع ۱۸ اینچی بوده و از طراحی جدیدی بهره میبرند. همچنین برای این رینگها رنگ مشکی مات نیز در نظر گرفته شده تا نمای اسپرت و جذابی را به وجود آورند. طراحان برای نمای عقب هم تغییرات زیادی را در نظر گرفتند و در این بخش چراغهای X شکل از نمای جذابی بهره میبرند و یک نوار LED باریک نیز آنها را از بالای صندوق به یکدیگر متصل کرده است.
این سدان محبوب چند سالی است که با موتورهایی نظیر TU5 به بازار عرضه میشود، هرچند ایران خودرو اخیرا برای محصولات خود از یک موتور جدید ۳ سیلندر پرده برداشت، اما کارشناسان بر این باورند این سدان باید با موتور استفاده شده در دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ روانه بازار شود تا همانند ظاهر خود از قدرت و شتاب خوبی برخوردار باشد. گفتنی است این رندر دیجیتالی فقط یک ایده جدید برای طراحی دنا فیس لیفت است که بر اساس طراحی روز دنیا طراحی شده و یک طرح رسمی متعلق به ایران خودرو نیست.
منبع: گجت نیوز